Veřejný závazek
Poslání:
Poskytovat podporu, informace a individuální konzultace uživatelům, kteří aktuálně řeší nové, tíživé a pro klienty komplikované životní situace.
Cíl:
Poskytnout uživatelům odbornou podporu při zvládání jejich nepříznivé životní situace, kterou nedokáží bez pomoci vyřešit. Posílit u uživatelů schopnost aktivního a samostatného řešení nepříznivé životní situace a jejích následků, s co nejmenší mírou závislosti na této či jiné sociální službě.
Poskytnout informace posilující jejich schopnosti účinně a aktivně předcházet situacím, které by ohrozily jejich rodinný, vztahový a osobní život.
Cílová skupina:
Služba je poskytovaná jednotlivcům, rodinám s dětmi žijícím v sociálně vyloučených lokalitách a osobám, rodinám s dětmi, které jsou ohrožené sociálním vyloučením.
- etnické menšiny
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby v krizi
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- rodiny s dítětem/dětmi
Negativní vymezení cílové skupiny
- osoby se zrakovým a sluchovým postižením, kteří komunikují pouze v Braillově písmu a znakové řeči.
- osoby, které jsou v akutní fázi duševního onemocnění.
- osoby, které jsou v akutní fázi závislosti na alkoholu a jiných návykových látkách
- osoby, které vyžadují jinou službu (pobytovou, asistenční..)
- osoby, které nejsou schopny zvládat svoji agresivitu
Principy poskytování služby:
Individuální přístup - služba vychází z individuálních potřeb každého uživatele, podporuje uplatňování jejich vlastní vůle, cílů a představ a vede k převzetí zodpovědnosti za vlastní život a k rozvoji samostatnosti uživatelů.
Podpora uživatelů k vlastní aktivitě a samostatnosti - pracovníci podporují uživatele tak, aby byl schopen samostatně a vlastními silami měnit svou nepříznivou sociální situaci.
Rovný přístup - služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství,
státní či politické příslušnosti, sexuální orientaci nebo na tom, jakým způsobem se podílí
na životě společnosti.
Mlčenlivost a důvěrnost sdělení - zachování diskrétnosti sdělených informací s výjimkou zákonné oznamovací povinnosti
Dobrovolnost – uživatel služby může kdykoliv spolupráci ukončit bez udání důvodů a má také právo kdykoliv službu využít znovu
Bezplatnost - služba je pro uživatele bezplatná
Partnerství a vzájemný respekt - uživatel má právo mít a vyjádřit své postoje a názory, má právo ptát se na postoje a názory zaměstnanců, ale není k jejich přijetí nucen. Rozhodnutí uživatele při výběru možnosti řešení své nepříznivé sociální situace je plně respektováno, pracovník uživatele informuje o kladech a záporech zvoleného postupu řešení.
Oboustranná bezpečnost – uživatelé neohrožují fyzicky bezpečnost pracovníků, ani pracovníci neohrožují bezpečnost uživatelů.
Odbornost – pracovníci si průběžně zvyšují svoji odbornost, poskytovatel vytváří podmínky pro zvyšování kvality poskytované služby.