Pomoci lidem, kteří se ocitli v těžké životní situaci, snížit její negativní dopady, aby do budoucna co nejméně ovlivňovala jejich život a mohli se tak plně zapojit do ekonomického, sociálního i kulturního života společnosti a žít způsobem, který je ve společnosti považován za běžný.
Primárním cílem služby je snížit negativní dopady nepříznivé životní situace uživatelů a navrhnout dlouhodobý plán řešení jejich situace.
Dalším cílem je posílit u uživatelů schopnost aktivního a samostatného řešení nepříznivé životní situace a jejích následků, s co nejmenší mírou závislosti na této či jiné sociální službě.
Služba je poskytovaná jednotlivcům či rodinám s dětmi, které jsou sociálně vyloučené nebo tímto vyloučením ohrožené z důvodu krizové sociální situace, životních návyků a způsobu života vedoucího ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňujícího prostředí.
Naplňování práv uživatelů – služby jsou poskytovány tak, aby vždy bylo důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod klientů, především jejich lidské důstojnosti.
Individuální přístup - služba vychází z individuálních potřeb každého uživatele, podporuje uplatňování jejich vlastní vůle, cílů a představ a vede k převzetí zodpovědnosti za vlastní život a k rozvoji samostatnosti uživatelů.
Podpora uživatelů k vlastní aktivitě a samostatnosti - pracovníci podporují uživatele tak, aby byl schopen samostatně a vlastními silami měnit svou nepříznivou sociální situaci.
Rovný přístup - služby jsou poskytovány bez rozdílu pohlaví, rasy, náboženství, státní či politické příslušnosti, sexuální orientaci nebo na tom, jakým způsobem se podílí na životě společnosti.
Mlčenlivost a důvěrnost sdělení - zachování diskrétnosti sdělených informací s výjimkou zákonné oznamovací povinnosti.
Dobrovolnost – uživatel služby může kdykoliv spolupráci ukončit bez udání důvodů a má také právo kdykoliv službu využít znovu.
Bezplatnost - služba je pro uživatele bezplatná.
Partnerství a vzájemný respekt - uživatel má právo mít a vyjádřit své postoje a názory, má právo ptát se na postoje a názory zaměstnanců, ale není k jejich přijetí nucen. Rozhodnutí uživatele při výběru možnosti řešení své nepříznivé sociální situace je plně respektováno, pracovník uživatele informuje o kladech a záporech zvoleného postupu řešení.
Oboustranná bezpečnost – uživatelé neohrožují fyzicky bezpečnost pracovníků, ani pracovníci neohrožují bezpečnost uživatelů.
Odbornost – pracovníci si průběžně zvyšují svoji odbornost, poskytovatel vytváří podmínky pro zvyšování kvality poskytované služby.
Užitečné odkazy